Waldorfska pedagogika
OKVIRNI VSEBINSKI SKLOPI ANTROPOTOFIJA: Vzgoja otroka v luči duhovne znanosti Teozofija Veda o človeku PEDAGOŠKE TEME: Waldorfska pedagogika Sedemletna obdobja Metodike predmetov Učni načrt od 1.-9. razreda Risanje oblik Pomen ritmov v poučevanju Temperamenti OPAZOVANJE in ZAZNAVANJE: Biografija Opazovanje dreves Opazovanje narave po Goetheju Opazovanje otroka Hospitacije na waldorfskih šolah doma in v tujini UMETNOST: Plastično oblikovanje Glasba Slikanje Evritmija Oblikovanje govora Risanje
- Natančna obravnava filozofskih osnov za razumevanje človeka kot celostnega – fizičnega, duševnega in duhovnega –
bitja.
- Spoznavanje raznolikih, na izkušnjah utemeljenih učnih metod.
- Šolanje sposobnosti opazovanja in zaznavanja lastnega doživljanja.
- Seznanjanje s pedagoškimi načeli, ki omogočajo, da v poklicnem in vsakdanjem življenju ravnamo suvereno in kar
najbolj skladno s situacijo.
- Vzpostavljanje okolja, ki spodbuja intenzivno osebnostno rast ob srečanju z ustvarjalno, upodobitveno in socialno
umetnostjo.
- Poglobljeno spremljanje vsakega posameznika na področju pedagoškega dela in osebnostnega razvoja.
- Socialno učenje, usvajanje sposobnosti javnega nastopanja, skupinskega dela in šolanje ravnanja v konfliktnih situacijah.
Waldorfska pedagogika
Temeljni cilj waldorfske pedagogike je spodbujati razvoj svobodnih, moralno odgovornih in družbeno aktivnih
posameznikov. Takšno delo z otroki in mladostniki terja ustrezno osebnostno naravnanost in pedagoško izobrazbo.
Pedagoško šolanje, ki ga ponujamo v Akademiji Waldorf Maribor, je usmerjeno k tem potrebam in ciljem. Utemeljeno je na
antropozofskih zakonitostih poznavanja človeka – t.i. vedi o človeku – in človeku tudi v celoti namenjeno.
Naš izobraževalni okvir ponuja širok obseg dejavnosti. Naštejmo le nekatere:
- Natančna obravnava filozofskih osnov za razumevanje človeka kot celostnega – fizičnega, duševnega in duhovnega –
bitja.
- Spoznavanje raznolikih, na izkušnjah utemeljenih učnih metod.
- Šolanje sposobnosti opazovanja in zaznavanja lastnega doživljanja.
- Seznanjanje s pedagoškimi načeli, ki omogočajo, da v poklicnem in vsakdanjem življenju ravnamo suvereno in kar
najbolj skladno s situacijo.
- Vzpostavljanje okolja, ki spodbuja intenzivno osebnostno rast ob srečanju z ustvarjalno, upodobitveno in socialno
umetnostjo.
- Poglobljeno spremljanje vsakega posameznika na področju pedagoškega dela in osebnostnega razvoja.
- Socialno učenje, usvajanje sposobnosti javnega nastopanja, skupinskega dela in šolanje ravnanja v konfliktnih situacijah.